Je hebt een innovatief product of dienst ontwikkeld met een enorm groeipotentieel. Terwijl je denkt te weten wie jouw klant is, vraag je je af hoe je deze klant blijvend kunt binden. Wil je ontdekken wie jouw eerste betalende klantsegment is en voor deze groep een schaalbaar en herhaalbaar verkoopproces inrichten? Dan is het Market Readiness Program iets voor jou!
Gedurende het hele jaar kun je je inschrijven voor deelname aan het Market Readiness Program via het formulier onderaan deze pagina. Het programma wordt drie keer per jaar georganiseerd (voorjaar, zomer en najaar). Gedurende het programma volg je wekelijks trainingen samen met 7 andere startups om een succesvolle marktentree voor te bereiden.
Naast de informatieve en interactieve trainingssessies, ontvang je één-op-één coaching van een van onze Business Developers of Investment Managers.
Je bent een technologische innovatieve startup gevestigd in de provincie Groningen, Fryslân of Drenthe die begrijpt dat het belangrijk is om de klant te betrekken bij de (door)ontwikkeling van jouw product of dienst en je vraagt je af hoe je de markt het beste kunt valideren. Wellicht zoek je financiering voor jouw startup en ontbreekt het marktvalidatie aspect nog en ontvang je daarom graag ondersteuning om dit op een gestructureerde en gedegen wijze aan te vliegen om zo jouw business case te versterken. Of misschien heb je een technologische innovatie ontwikkeld en wil je graag de potentiele klant betrekken bij de doorontwikkeling van jouw prototype? Wellicht sta je op het punt om de markt te betreden met een marktrijp product en wil je graag je eerst betalende klant aansluiten óf ben al een aantal jaar actief op de markt met een innovatief product, echter heb je moeite met het aansluiten van nieuwe klanten. Bevindt jouw startup zich in een van de bovenstaande fases? Dan kan meedoen aan het Market Readiness program waardevol zijn!
Het Market Readiness Program is een programma van tien weken waarin je alle aannames over jouw klant toetst. Het is een proces waarbij je leert hoe je effectieve klantgesprekken voert om de behoeftes van de klant te achterhalen. Je voert wekelijks zelfstandig klantgesprekken om focus te krijgen op je early adopters binnen een specifiek klantsegment. Heb je na 6 weken een klantprobleem in kaart dat het waard is om op te lossen? Dan ga je in de resterende weken aan de slag met jouw product en businessmodel en werk je toe naar het hogere doel: het verkrijgen van commitment van een eerst betalende klant.
De onderwerpen die aan bod komen tijdens de trainingen zijn:
Een editie van het MRP bestaat uit maximaal 8 startups.
Deze cookies zorgen ervoor dat deze website naar behoren functioneert. Ook houden we met deze cookies anoniem website statistieken bij. Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn, kunt u ze niet weigeren zonder de werking van de website te beïnvloeden. U kunt deze cookies blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen, zoals beschreven in ons privacy statement.
Deze cookies verzamelen informatie die wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn. Ook helpen deze cookies ons om deze website aan te passen en zo uw gebruikservaring te kunnen verbeteren.
Met deze cookies kan uw surfgedrag worden gemonitord door advertentienetwerken waardoor we advertenties kunnen tonen op basis van uw interesses en surfgedrag. Ook voeren deze cookies functies uit waarmee onder andere wordt voorkomen dat dezelfde advertentie voortdurend verschijnt.